انتخاب آگاهانه حجاب از سوی زن ایرانی سابقه‌ای به درازای تاریخ دارد و بانوان کشورمان برای حفاظت از تاج بندگی‌شان بیشترین از خودگذشتگی‌ها را داشته‌اند و به گواهی تاریخ در این مسیر از خون خود گذشته‌اند تا حجابی را که آگاهانه انتخاب کرده‌اند، حفظ کنند. در برابر این، اما جریان‌های معاند و مقابل نظام به این نتیجه رسیده‌اند که با دور کردن عفاف و حجاب از زن ایرانی، مسیر سلطه برایشان به آسانی باز خواهد شد، بنابراین در این مسیر با استخدام برخی افراد و استفاده ابزاری از آنها می‌کوشند تا با راه‌اندازی کمپین‌هایی مسئله حجاب را زیر سؤال ببرند.

در این مسیر رسانه‌هایی همچون بی‌بی سی، من و تو و VOA هم در خدمت این جریان‌ها قرار دارند و برایشان تبلیغ می‌کنند. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک، تلگرام و اینستاگرام مقر اصلی فعالیت این جریان‌هاست، اما با وجود به صف‌شدن تمام این امکانات و ابزارها کمپین «آزادی‌های یواشکی» یک سال هم دوام نیاورد و کمپین چهارشنبه‌های سفید هم پیش از آنکه آغاز شود، ابتر ماند؛ چراکه قاطبه بانوان ایرانی خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند یک فرد فراری با تاریخ مصرفی رو به اتمام برایشان تعیین‌تکلیف کند.

زن ایرانی در هر نقشی که باشد مادر، خواهر یا همسر، محور خانواده است پس با استحاله هویت او می‌توان نفوذ فکری – فرهنگی را رقم زد؛ ‌این موضوعی است که اتاق‌فکر تغییر در نظام فرهنگی اجتماعی و سیاسی ایران به آن رسیده است و به منظور دستیابی به این مهم، برنامه‌های گسترده‌ای را تدارک دیده است؛ برنامه‌هایی که اغلبشان با شکست مواجه می‌شوند. کمپین‌های مسیح علی‌نژاد، خبرنگار فراری که حالا در استخدام سرویس‌های بیگانگان قرار گرفته نیز در همین راستا طراحی و اجرا می‌شود؛ ‌کمپین‌هایی که یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است؛ چراکه قاطبه بانوان کشورمان همچنان به حجاب و عفاف به عنوان ارزشی فطری پایبند هستند و اگر در نمای بیرونی جامعه شاهد حضور افراد بدحجاب هستیم، به دلیل آن است که محجبه‌ها به دنبال جلوه‌گری بیرونی نیستند، اما برخی بدحجاب‌ها استخدام شده‌اند تا جلوه‌گری کنند.

در برابر این مسئله، انفعال نیروی انتظامی در برخورد با کشف حجاب‌هایی که در خودروهای شخصی افراد به خصوص در مناطق بالای شهر پایتخت صورت می‌گیرد نیز بر بروز و ظهور و جلوه‌گیری این عده ناچیز دامن می‌زند.

 

نخستین کمپین این فرد با عنوان «‌آزادی‌های یواشکی» سال ۹۳ و با همراهی گسترده شبکه اجتماعی فیس‌بوک با این فرد آغاز شد. عمق این همکاری زمانی بیشتر آشکار شد که معلوم شد بخشی از تصاویر منتشر شده در صفحه آزادی‌های یواشکی از تصاویر آرشیوی شبکه‌های اجتماعی مخاطبان – خصوصاً فیس‌بوک‌های آنها- که بدون اجازه از پروفایل آنها خارج و در این صفحه منتشر شده است. هر چند تعدادی از زنان و دختران جوان نیز به دنبال ارضای حس هیجان‌طلبی خاص این دوران تصاویر بی‌حجاب خود را که اغلب از پشت سر و در نقاط خلوت یا در مترو گرفته شده بود برای این کمپین ارسال می‌کردند. همه اینها اما یک تب گذرا بود که به زودی فروکش کرد و طی چند ماه پس از آغاز همچون کف روی موج از میان رفت.

پس از شکست این طرح، چهارشنبه‌های سفید گام بعدی گروه‌های معاند برای مقابله با عفاف و حجاب زن ایرانی شکل گرفته است. در این کمپین با انتشار نماهنگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از زنان دعوت می‌شود تا چهارشنبه‌ها بدون استفاده از حجاب و با نماد شال سفید در معابر عمومی احضار شوند و از خودشان عکس و فیلم تهیه و در فضای مجازی منتشر کنند. نحوه برخورد و نوع صحبت کردن این افراد، آموزش دیده و استخدام شده بودن بسیاری از آنها را آشکار می‌کند. این کمپین اما هنوز شروع نشده به دلیل بی‌‌اقبالی بانوان کشورمان ابتر ماند.

 

مستخدمانی برای اجرای پروژه نفوذ

مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در واکنش به چنین طرح‌هایی معتقد است در راستای پروژه نفوذ دشمن در اقشار و لایه‌های اجتماعی و کمرنگ کردن ارزش‌های اخلاقی جامعه ما و به سمت مدهای غربی و جهانی‌سازی پروژه‌های مختلفی اجرا شده که عمدتاً ناموفق بوده است؛ چراکه بانوان ما بسیار به مسائل اخلاقی و عفاف و حجاب معتقدند، اما در برخی از این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری عظیمی که در راستای زدودن ارزش‌هاست، بخشی از جوانان و جامعه ما به دلیل ناآگاهی از اهداف این پروژه‌ها آسیب می‌بینند و این می‌طلبد تا نهادها و دستگاه‌های فرهنگی هوشیارانه‌تر عمل کنند.

وی در این گفت‌وگو  تأکید می‌کند اینکه سال‌هاست شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی ایمن به عنوان مطالبه مطرح می‌شود و آسیب به جوانان ما در این قتلگاه به طور جدی به آن توجه نمی‌شود. اگر فرآیند افزایش سواد مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات به عنوان یک فرآیند طی می‌شد ما با چنین آسیب‌هایی مواجه نبودیم. اصلانی با تحلیل شخصیتی گرداننده چنین کمپین‌هایی می‌افزاید این فرد به لحاظ هویتی و شخصیتی بسیار بحران‌زده است و با ابزار رسانه‌ای که صهیونیست‌ها در اختیارش قرار داده‌اند سعی می‌کند عقده‌های روانی خود را به سوی جامعه گسیل دهد. نظام منحط غرب هم به دنبال کسانی می‌گردد که در این مسیر انحرافی علیه نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های فطری که پیام انقلاب اسلامی آنها را منتشر می‌کند، بایستد و با در اختیار گذاشتن منابع مالی و رسانه‌ای اینها را حمایت کند.

به باور وی دستورات الهی بر اساس فطرت انسان است و حد و حدود الهی بدون خدشه است و اصلاً باید ببینیم زمینه‌های احترام متقابل کجاست. این بحث شخصی نیست و بحث فقهی و الهی است و احترام متقابل موضوعیت ندارد؛ چراکه بی‌حجابی خلاف قوانین الهی و خلاف قوانین مصرح کشور است، همانگونه که یک ایرانی نمی‌تواند در کشورهای دیگر قوانین را زیر پا بگذارد. این کار اخلاقاً هم درست نیست، حتی اگر این قوانین مورد تأیید ما هم نباشد.  اما پرو‍ژه نفوذ برای محجبه‌ها هم برنامه‌هایی در سر می‌پروراند؛ چادری‌های بد حجاب پدیده دیگری است که در حوزه عفاف و حجاب با آن مواجهیم و گاهی اوقات برخی خانم‌های چادری به گونه‌ای در جامعه جلوه‌گری می‌کنند که فلسفه چادر و پوشش زیر سؤال می‌رود.

گسترش انواع و اقسام چادرهایی که مؤلفه‌های حجاب برتر را ندارند و همچنین گیره، ساق دست و یقه حجاب با طراحی بسیار تجملاتی و جلب‌کننده توجه دیگران، مصادیقی از تلاش برای استحاله حجاب محجبه‌هاست که برخی از مذهبی‌ها هم در دامش می‌افتند.

 

بازگشت غرب به سمت عفاف و حیا

رئیس بسیج جامعه زنان معتقد است ما می‌توانیم از منظر اندیشمندان غربی هم به مسئله حجاب بپردازیم. امروز در غرب اندیشمندان غربی هم به مسئله حجاب، حیا و عفاف روی آورده‌اند؛ جنبش‌هایی مثل جنبش زنان پوشاننده سر‌، ‌جنبش مدناب، ‌جنبش احیای شأنیت زن و مادری نشان می‌دهد در متن آزاد اندیش غرب به سمت عفاف و حیا و حتی پوشیدگی روی می‌آورند. چنین جنبش‌هایی در غرب یعنی مرکز رواج اباحی‌گری و بی‌بند و باری نشان از آن دارد که فطرت الهی بشر به سمت حیا کشش دارد و پیش می‌رود، اما افرادی که به عنوان ابزاری از سوی غرب شناسایی می‌شوند و با حرکت‌های بسیار سطحی تلاش می‌کنند تا ارزش‌های جامعه ایرانی را تغییر دهند به همین خاطر هم از سوی مردم و جوانان ما پس زده می‌شود.

از نگاه این فعال حوزه زنان ممکن است عده‌ای که عوامل این افراد در غرب هستند، چنین رفتارهایی را از خود نشان دهند کما اینکه نیروی انتظامی ما بسیاری از مدلینگ‌هایی را دستگیر کرده‌اند که مشخص شده اینها برای ترویج بدحجابی و بی‌حیایی در برخی شهرهای بزرگ استخدام شده‌اند و به دلار حقوق می‌گیرند. البته ممکن است یک عده قلیلی از نوجوانان به واسطه غفلت مسئولان و از دست رفتن انسجام فرهنگی در دستگاه‌های فرهنگی در دام طرح‌های اینچنینی گرفتار شوند.  در این مسیر آتش به اختیار بودن مردم برای نجات از این طرح‌ها و امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود.

حجاب چرا آنقدر مهم است؟

همیشه افرادی بوده اند که سعی داشتند حجاب را از سر زنان بردارند، از آنطرف در کشور با اجرایی شدن گشت ارشاد سعی بر این شده که حجاب حتما بر سر زنان بماند، در دیگر کشورها هم همین اتفاقات می‌افتد مانند تاجیکستان یا فرانسه. در این کشورها حجاب اجباری نیست ولی زنان این قبیل کشورها روز به روز بیشتر به حجاب روی آورده‌اند و حکومت هم با وضع قوانین سعی بر جلوگیری از این امر دارد.

به راستی حجاب چیست که این همه موضوع مناقشات شده است؟ آیا به نظر این طرح‌ریزان با حجاب نمی‌توان به انجام کارهای روزانه و اجتماعی پرداخت؟ یا با حجاب اجباری تمام کشور  به سعادت می‌رسند؟ این طرح‌ها و اقدامات چه در مورد حجاب اجباری باشد یا بی‌حجابی اجباری با تبلیغ اینکه برای آزادی زن بهتر است انجام می‌گیرد ولی آیا بزرگترین خواسته زنان فقط حجاب است؟

طرح هایی با مضمون حجاب!

آزادی های یواشکی و چهارشنبه های سفید دو طرحی بودند که بر پایه ی کشف حجاب راه اندازی شدند طرح هایی که به ظاهر نه تنها آسیبی به کسی نمی زد که با گل هدیه دادن روابط افراد را مستحکم می کرد اما در حقیقت ضربه ای سهمگین و غیرقابل جبران بر پیکره ی دینی جامعه وارد می کرد زیرا یکی از ابتدایی ترین موارد دین اسلام رعایت حجاب (از سوی زن و مرد) است و دشمن نیز از ریشه دارترین مسئله شروع کرده تا در کمتر زمانی به اهداف شوم خود برسد.

در این میان بد نیست کمی تامل کنیم فردی همچون “مسیح علی نژاد” که مخالفت خود را صراحتا با حجاب بیان داشته چرا ما را وادار به این کرده که گل به با حجاب‌ها بدهیم؟ اهدای گل برای زمانی است که دو طرف قصد اعلام کردن این را دارند که بگویند با هم خصومتی ندارند ولی آیا در کشور ما زنان محجبه و بی‌حجاب با هم خصومتی تا حالا داشته‌اند که امروز به هم گل اهدا کنند؟ بهتر نیست در زمانی که ما از اهداف یک طرح اطلاع درستی نداریم کمی محتاط تر عمل کنیم؟

 

مقام معظم رهبری می فرمایند: «همیشه ما در طول زمان هر وقت گفتیم حجاب و عفت، عده‏اى گفتند آقا حجاب به عفت چه کار دارد؛ خیلى‏ها حجاب دارند؛ عفت ندارند؛ خیلى هم عفت دارند؛ حجاب ندارند. در طول زمان، هر وقت ما این حرف را مى‏گفتیم،… بعضى این را مى‌گویند؛ در حالى که این، حرف درستى نیست. عفت یک چیز است؛ حجاب یک چیز دیگر؛ اما عفت، آن چیز غیرقابل دسترسى و غیرقابل تأثیرپذیرى و آن صخره آسیب‏ناپذیر در انسان نیست؛ مثل همه خلقیات و خصلت‌هاى انسانى، در معرض تهاجم قرار مى‌گیرد. یکى از چیزهایى که می‌تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقواى او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگى و محیط کار و محیط جامعه است. معاشرت نامناسب، یعنى معاشرتى که در او جهات فرهنگى و اخلاقى خاص رعایت نشده باشد. آن چیزى که می‌تواند به این نگه‏دارى و مصون‏سازى و جداسازى کمک کند، حجاب است. بهترین چیز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نکردن است: حجاب، یعنى مانع؛ یعنى فاصل در زن.» (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران- مهر ۷۳)

زنان و مردمان ایرانی به آزادگی و نجابت در جهان شهره هستند و اسلامیت مردم این کشور سبب شده تا دشمنان اسلام همواره در پی از بین بردن معنویت ایران اسلامی از رهگذر ترویج بی‌بند و باری، اشاعه فرهنگ برهنگی و در نهایت نابودی حجاب برای نیل به از بین بردن اراده و استقلال جامعه ایرانی است و فعالیت شبانه روزی صدها ماهواره فارسی زبان گواه این مدعاست.

آغاز موج بیداری اسلامی باعث شده تا نگاه کشورهای تازه به انقلاب و اسلام دست یافته منتظر دستاوردهای متفکران مسلمان ایرانی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حجاب و عفاف باشند. دو تن از کارشناسان و متولیان برجسته حوزه فرهنگ گیلان به مناسبت(۱۷ دی) اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضاخان ر سال ۱۳۱۴ه.ش به بررسی آثار و برکات حجاب و راهکارهای ترویج آن پرداخته‌اند.

حجاب یکی از مهمترین شعائر اسلام و نماد آراستگی معنوی جامعه اسلامی
حجت الاسلام جمال یاری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان درباره آثار و برکات حجاب، اظهار کرد: یکی از کارهایی که مورد تاکید ائمه(س) و علمای دین بوده، این است که جامعه همواره باید از یک لطافت و طهارت روحی و فرهنگی برخوردار باشد.

وی واقعه کشف حجاب را یک پدیده شوم در تاریخ فرهنگی و سیاسی کشور دانست و گفت: کشف حجاب دستور استعمارگران بوده و در این واقعه دست حمایت انگلیس در پشت پرده اقدامات رضاخان دیده می‌شود.

حجت الاسلام محمد فلاح، استاد حوزه و دانشگاه، در گفتگو با گوهرشادنیوز، ددرباره ضرورت حجاب و پوشش، گفت: حجاب و پوشش نه تنها برای زنان، بلکه برای مردان هم واجب است هر چند برای بانوان به دلایل متععدی که در قرآن، احادیث و روایات آمده است ضرورت بیشتری دارد.

 

حجاب برای بانوان یک حق است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت بیشتر حجاب برای بانوان، گفت: این مسأله برای بانوان، نه تنها یک ضرورت دینی و تکلیف شرعی است، بلکه بالاتر از اینها یک حق است، حق مسلمی که قبل از شریعت اسلام و به حکم مسلم عقل و وجدان یک زن را از معرض آسیب‌ها و خطراتی که در کمین اوست، در امان می‌دارد.

 

وی تفاوت‌های ذاتی زن و مرد را علت ضرورت پوشش کامل‌تر زنان نسبت به مردان دانست، بیان کرد: حجاب جزو میراث‌ فرهنگی پیش از اسلام در ایران است و تنها اسلام آن را در شکل کامل‌تر و جامع‌تر ارائه داده است به عبارتی زنان پاکدامن ایران زمین، قرن‌ها قبل از ورود اسلام، حجاب را برای خود یک حق تلقی کرده و به همین دلیل هم خود را به رعایت آن ملزم می‌دانستند.

زنان، قربانیان اصلی چهارشنبه‌های سفید / این ماجرا اسارت بیشتر زنان را رقم می‌زند

حجت الاسلام فلاح با اشاره به جریان چهارشنبه‌های سفید، زنان را قربانیان اصلی این ماجرا دانست و گفت: بسیاری از زنانی که فریب این گونه جو سازی ها را خورده اند نمی‌دانند پشت پرده این گونه مسائل مردان هستند، مردانی که به دنبال به اسارت کشیدن زنان در جهت متامع و لذت‌های خود هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: چرا زنان بی توجه به این قضایا هر چند وقت یکبار دچار هیجانات کاذب شده و خود را در موج ایجاد شده قرار می‌دهند، چهارشنبه‌های سفید به واقع جایگزین آزادی‌های یواشکی شده است که توسط مسیح علی نژآد (خائن وطن فروشی که با کشف حجاب و خود فروشی راهی تیم‌های رسانه‌های معاند و منافقین شد و برای بقای زندگی‌اش در غرب از زنان ایرانی سوء استفاده می‌کند) طراحی شده بود این منافق و تیم رسانه‌ای اش بعد از شکست در این پروژه این بار چهارشنبه‌های بدون حجاب را برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما انتخاب کرده است.

 

وی با بیان اینکه دشمن در این قضیه هر چند با گذاشتن یک زن در رأس کار، ظاهر را حفظ کرده، افزود: اما با قدری دقت می‌توان به راحتی متوجه شد که پشت پرده این ماجرا نیز مردان هستند، البته این قضیه آنجایی آشکارتر می‌شود که مسیح علی نژاد کسی که برای خود حریمی قائل نبوده و خود را در معرض سوء استفاده مردان قرار داده، عنصر اصلی این ماجراست.

آیات و روایات متعددی پیرامون حجاب وجود دارد

حجت الاسلام فلاح با بیان اینکه آیات و روایات متعددی به ضرورت بحث حجاب بانوان پرداخته است، گفت: آیه 32 و 33 و  55 و 59 سوره‌ الاحزاب، آیه‌ 30، 31 و 60 سوره نور، آیاتی هستند که پیرامون حجاب نازل شده‌اند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه احادیث فراوانی پیرامون حجاب و عفت زن وجود دارد، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین (ع) گفت: امام اول شیعیان در وصیت خود به امام حسن مجتبی (ع) فرمود:«با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می‌دهی، چشم آنان را از هوس و حرام بازمی‌داری، چراکه حجاب برای آنها ثبات بیشتری به ارمغان می آورد. از خروج بی‌حساب و بی‌رویه زنان جلوگیری کن، زیرا مفاسدی دارد؛ و چنانچه می‌توانی، کاری کن که همسرانت غیر از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند».

برهنگی از آن زنان برده بوده است

وی با بیان اینکه برهنگی از آن زنان برده بوده است، اظهار کرد: با گذری کوتاه بر تاریخ، متوجه خواهید شد همواره زنان اصیل و آزاده ملزم به پوشیدن خود از مردان غیر بودند و در عوض زنان دربند و کنیز برهنه بودند اصلاً وجه تمایز ظاهری زنان آزاده و برده، میزان پوشش بوده است.

حجت الاسلام فلاح ادامه داد: در صدر اسلام هم زنانی که حکم برده را داشتند میزان پوششان کمتر از زنان ارباب‌ها بوده است، یعنی زنان که آزاده بودند نه برده، پوشش کاملتر و جامع‌تری داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه قوانین حجاب دراسلام شرایط را برای حضور اجتماعی زن فراهم کرده است، تصریح کرد: برخلاف عده‌ای که از روی قصد و غرض خلاف این قضیه را مطرح می‌کنند به واقع حجاب و عفت زمینه حضور سالم زن در اجتماع را فراهم می کند.

 با توجه به هجمه فرهنگی استکبار جهانی در کم ارزش جلوه دادن ارزش های اصیل اسلامی ، ایرانی ، حجاب و عفاف را در کلام رهبر معظم انقلاب بررسی می کنیم؛

مفهوم حجاب

حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست.حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است.حجاببه معنای پوشیدن سالم [است]؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنا می دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.

کدام پوشش؟ اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.

حجاب؛ موصونیت نه محدودیت مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است. ۲۶/۱۰/۶۸

ارزش عفت · عفت، آن صخره آسیب ناپذیر در انسان نیست؛ مثل همه خلقیات و خصلت های انسانی، در معرض تهاجم قرار می گیرد. یکی از چیزهایی که می تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقوای او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگی و محیط کار و محیط جامعه است. معاشرت نامناسب، یعنی معاشرتی که در او جهات فرهنگی و اخلاقی خاص رعایت نشده باشد. آن چیزی که می تواند به این نگه داری و مصون سازی و جداسازی کمک کند، حجاب است. بهترین چیز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نکردن است:حجاب، یعنی مانع؛ یعنی فاصل در زن. ۱۱/۱۲/۶۴

عفاف امر مشترک زن و مرد این مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند؛ منتها چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، به خصوص در کشور ایالات متحده امریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفت زن تعدی و تجاوز می کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمارها واقعاً وحشت انگیز است؛ در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می گیرد! ببینید چقدر مسئله عفت مهم است.

برترین پوشش · من مى‏گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‏ ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و – همان‏طور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.۴/۱۰/۷۰ · مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.۲۰/۷/۷۳ · زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک میکند، خودش را کم ارزش می کند.۲۳/۲/۹۱ · عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست.

زن ایرانی، مبارز میدان · زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک تر است و طیبه و طاهر است.سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می کند و در تمام صحنه ها حضور دارد. ۷/۱۱/۶۳ · حجاب و عفاف مخصوص خواهران نیست ای برادران مسلمان! و ای برادران جوان! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.800856

حرف آخر

و در کنار همه‌ی این‌ها نباید از تأثیراتی که طرح‌های این‌چنینی بر قشر جوان ما می‌گذارند غافل شویم از طرفی در خیابان گشت ارشاد را می‌بیند که سعی در نظارت بر نحوه ی حجاب زنان دارد و از طرف دیگر دشمن با شال سپید که رنگ پاکی و صداقت است برای تبلیغ بی‌حجابی گل اهدا می‌کند بدون هیچ خشونتی.