نظرات ذیل پاسخ اعضای حلقه مجازی صالحین استان کرمانشاه به سوالی درموردسند2030

جمع بندی:
سؤال:سند 2030 چه می باشد و آیا اطلاعاتی در مورد آن دارید؟و مزایا و معایب آن را مطرح فرمایید؟

نظراول: سند آموزش ۲۰۳۰ یونسکو که سال ۹۵ در کشور رونمایی شد، در بخش آموزش و پرورش دارای اهداف و چشم‌اندازهایی است که با اهداف سند تحول بنیادین و برخی ارزش‌های کشور در تضاداست. برخی معتقدند که تصویب و اجرای این سند دگرگونی‌های بسیاری را در آموزش کشور ایجاد خواهد کرد که از جمله آن می‌توان به حذف کلیشه‌های جنسی و ارائه آموزش‌های جنسی به کودکان و حذف برخی مفاهیم قرآنی و ارزشی از کتاب‌های درسی به‌بهانه ترویج صلح و نبود خشونت اشاره کرد.
نظردوم: امام خامنه ای مدظله العالی مصوبان و امضا کننده هاش رو خائن دانستند. خیلی افتضاح تر از برجام دولته و غیر رسمی چند تن از اعضا دولت خائن اعلام شدند
نظرسوم: به طور دقیق متاسفانه مطالعه نکردم ولی به نظر من هر سندی که مربوط به اموزش و نسل جدید است باید بسیار دقت و توجه شود اگر بحث دین از اموزش حذف شود یا حتی کمرنگ شود فرصت طلایی برای اشنایی با دین و اصول ان ازدست می رود وقابل جبران نیست چون تاثیر اموزش و معلمین قابل انکار نیست و مذهب کمرنگ میشود متاسفانه
نظرسوم: طرح ننگ آمیزی و ضد دین و خیانتی از طرف دولت است که آموزش پرورش زنان و جامعه و….با یونسکو امضا شده و کشورها بصورت هممان متعهد به همکاری شدند علیرغم اینکه با موازین اسلامی و تعالیم و تربیت دینی هیچ اشتراکی ندارد بلکه کاملا در ضدیت هست بصورت بی سروصدا در حال اجرایی شدن بود و مورد اعتراض رهبری هم قرار گرفت
نظرچهارم: سند پیش نویس اهداف مختلفی را دنبال خواهد کرد که آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، سنجش و ارزیابی کیفیت و یادگیری و….
اما چرا این سند با سند تحول بنیادین در تضاد است.برابری زن و مرد در آموزش: علی رغم اینکه این مسئله در فرهنگ و اسناد و برنامه های آموزشی ایران نیز وجود دارد، اما در سند 2030 یونسکو به مواردی مانند تغییر کتب درسی با حذف نقش های مادری و همسری و مشابه نشان دادن زن و مرد در تمام عرصه ها اشاره شده است.نفوذ افکار و جریان های غیر دینی: از دیگر موارد انتقاد از سند آموزش 2030 یونسکو، غیر اسلامی و غیر دینی شدن آموزش در ایران است. این حالت صریحا در کتابچه های راهنمای یونسکو با عنوان “آموزش همگانی جهانی” بیان شده است. در واقع در چارچوب فرهنگ غربی مبانی دینی در کتب و آموزه های آموزشی نباید بگنجد.
نظرپنجم: این طرح بدون اطلاع ودرجریان قرار گرفتن شورای عالی فرهنگی ومجلس تصویب شده
اگه واقف به مشکل داشتن این سند نبودند دولتمردان چرا مخفیانه انجام دادند؟خودشان می دانند که تضاد با اهداف وآرامان های نظام وانقلابه برای همین مخفیانه انجام دادند..
پس نشانه بی لیاقتی وخائن بودن مسؤلین فعلی هستش سند ازاهداف انقلاب به دوره.دلیلی نداره یه عده یا سازمانی به اصطلاح بین الملی که یقینا ذاتا بین الملی نیست برای سایر ملت ها تصمیم بگیره,اونم درباره آموزش کشور که فرهنگ و اعتقادات و دین مردم اون کشور درگرو همین آموزش هاس
نظرششم: دولت یعنی صلاحیت تشخیص و تمییز دادن مسیله رو نداشت که اول مطرح قبول و بعد جنجال های به وجود آمده قصد تصریح کردن آن را دارید.سند جهانی توسعه پایدار 2030 با موضوع ارتقای سطح سواد و افزایش کیفیت آموزش، یکی از اسنادی است که به نظر قرار است در کشورمان نیز اجرا شود.
اما متاسفانه سند درست مدیریت و برنامه ریزی و با قاطعیت ادامه پیدانکرد و دشمن بنا به منافع خود آن را تغییر و قصد زیر سوال بردن نظام جمهوری اسلامی ایران را داشت.و مسوولین که ادعای تدبیر داشتند یا خود را به بی تدبیری زدنند یا همکاری کردند یا هر بحث دیگری سند رو طرح و پیش بردند که با قاطعیت آقا دشمن به زمین خورد و شکست بدی خورد.
23/2/96

وحال بررسی وتحلیل این مسئله رادنبال کنید وبانظرات دوستان تطبیق دهید؟!!!برای مشاهده تحلیل این سندکلیک کنید